همه چیز در مورد ریموت درب اتوماتیک

همه چیز در مورد ریموت درب اتوماتیک

ریموت درب اتوماتیک :

همه چیز در مورد ریموت درب اتوماتیک ، امروزه مدل های بسیار متنوع و فراوانی از انواع درب بازکن های اتوماتیک با تکنولوژی ها و ویژگی های پیچیده و مختلف در دسترس است. از انواع این ویژگی ها، می توان به این موارد اشاره کرد:حسگرهای حرکتی (motion sensors )، حسگر نوری (light sensors )، حسگر ضربه ای و یا مادون قرمز (infrared , bump sensor )، ریموت ، کی پد (key pad )و یا حتی ویژگی استفاده از موبایل شخصی برای باز کردن درب پارکینگ منزل . در این مقاله دو نوع مهم وعمده از وسایلی که برای باز کردن و بستن درب استفاده می شود، معرفی شده که عبارتند از ریموت و کی پد.

ریموت:

درحقیقت ریموت قدیمی ترین و معمول ترین وسیله ای است که برای درب بازکن های برقی استفاده می شود. بدیهی است که با پیشرفت تکنولوژی، ریموت ها نیز ارتقاء و بهبود یافته اند. همچنان آنچه که بسیار مورد استفاده است ریموت کنترل های پوش باتوم push button است که با باتری کار می کنند. در بعضی از مدل های ساده آن فقط دو دکمه برای بازکردن و بستن درب وجود دارد. لازم است اطمینان حاصل کنید ریموتی که انتخاب می کنید با درب باز کنی که شما استفاده می کنید مطابقت داشته باشد زیرا در برند های مختلف از فرکانس های متفاوتی استفاده می شود.

فرکانس رادیویی یا بلوتوث:

نوعی از ریموت هم می تواند بر روی فرکانس های رادیویی و هم بر روی بلوتوث کار کند. امروزه اکثریت ریموت ها بر روی بولوتوث عمل می کنند به خصوص اگر که نیاز به مسافت فاصله طولانی و وسیعی ای نباشد اما به یک واکنش سریع نیاز باشد.

ریموت

ریموت درب اتوماتیک

مادون قرمز:

روش دیگر استفاده از مادون قرمز است. تکنولوژی مادون قرمز از نظر ساخت نسبتاً ارزان و همچنین با دوام است. اما یک سختی استفاده آن این است که باید ریموت را که فرستنده است مستقیماً یا تقریباً در راستای یک خط در مسیر گیرنده که معمولاً در پایین درب یا کناره های آن هستند جهت دهیم.

ایمنی:

فرستنده های ریموتی امروزی ، بسیار ایمن تر هستند زیرا آنها فرآیند الگوریتمی محکم و سخت گیری از فرکانس های رادیویی یا بولوتوثی دارند در نتیجه نباید هیچ گونه نگرانی راجع به امنیت آنها داشت.

کی پد:

گزینه دیگر برای باز کردن و بستن درب برقی استفاده از کی پد است.وقتی در حال انتخاب یک درب بازکن الکتریکی کنترل شده با کی پد هستید باید به خاطر داشته باشید با نوع موتوری که برای درب پارکینگ خود نصب کرده اید مطابقت داشته باشد. در مواردی که شما وقتی بیرون از منزل می روید،و نمی خواهید یک کلید یا ریموت را با خود حمل کنید کی پد بسیار ایده آل است. کی پد ها در دو مدل بی سیم و با سیم کشی موجود هستند و تعداد کدهایی که می توانند ذخیره کنند متفاوت است. هنگام خرید یک کی پد حتما باید مطابقت آن را با فرکانس گیرنده درب بازکن خود بررسی کنید.

ایمنی:

کی پد بسیار ایمن است چون از یک پسوورد رقمی (digit) برای بازکردن درب استفاده می کند. معمولاً این پسورد ۳ تا ۶ رقمی است و برای امنیت بیشتر می توان آن را به آسانی هر از گاهی تغییر داد. تجهیزات به نسبت گران تر و پیچیده تری نیز موجود هستند که می توانند به آسانی به یک آلارم وصل شوند.

همه چیز در مورد ریموت درب اتوماتیک

تکنولوژی کد گردان در ریموت کنترل ها:

ریموت درب بازکن پارکینگ وسیله ای است که یک سیگنال رادیویی به دستگاه گیرنده درب بازکن پارکینگ فرستاده و در صورت مطابقت کد ارسالی از ریموت با کد موجود در حافظه دستگاه گیرنده، فرمان باز شدن درب ارسال می شود.

ریموت کنترل هایی که از تکنولوژی کد ثابت استفاده می کنند سیستم امنیتی پایین تری دارند زیرا امکان دریافت این کد ثابت و کپی کردن ریموت کنترل از طریق دستگاه هایی که در اختیار اغلب کلید سازهاست، وجود دارد و همچنین با استفاده از ریموت کنترل هایی مستقیماً با فشردن کلید( learn) در هنگامیکه شخص برای بازکردن درب پارکینگ خود کلید ریموت خود را فشار می دهد می توان کد ریموت کنترل را ذخیره کرد.

داشتن یک درب بازکن پارکینگی ریموتی بسیار مطلوب است گرچند نگرانی هایی از بابت میزان امنیت آن وجود دارد. یکی دیگر از این نگرانی ها این است که به عنوان مثال ریموت درب شما فرکانسی یکسان با ریموت درب افرادی دیگر داشته باشد. این جریان سبب می شود که ریموت شما درب پارکینگ شخص دیگری را باز کند. راه حل امنیتی استفاده از درب بازکن های پارکینگی دارای تکنولوژی کد گردان است که دارای تکنولوژی تغییر دادن کد امنیتی ای در ریموت کنترل می باشد.

در این تکنولوژی کد ارسالی از ریموت هر دفعه که درب بازکن پارکینگ استفاده می شود، تغییر کرده و یک کد جدید انتخاب می گردد که تنها گیرنده دستگاه بر اساس پروتکل خاص خود توانایی شناسایی ریموت را دارد. به این ترتیب فقط در حالتی که این دو مطابق یکدیگر باشند درب اتوماتیک  پارکینگ باز و بسته می شود و کپی کردن ریموت امکان ندارد.

این تکنولوژی گرانتر است گرچه افرادی که به دنبال احساس امنیت بالاتری هستند به طور قطع این سیستم نیاز آنها را برآورده می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی مشتری ما اینجا است تا به سوالات شما پاسخ دهد.
👋 سلام ، چطور می تونم کمک کنم؟