راهنمای خرید جک اتوماتیک درب های ۲ لنگه

راهنمای خرید جک اتوماتیک درب های ۲ لنگه ، علاقه بسیار به ساختن درب های ۲ لنگه در مجتمع های مسکونی و اداری و ساختمان های ویلایی به منظور دستیابی به زیبایی و استحکام بیشتر، باعث شده است تا جک های اتوماتیک ۲ لنگه یکی از محصولات پرفروش در ایران و جهان باشد. بنابرین انتخاب دقیق و مناسب نوع جک، میتواند از هزینه های اضافی جلوگیری کند. به این جهت باید در زمان خرید به چند مورد توجه خاصی داشت که در ادامه به این نکات میپردازیم

۱- انتخاب جک هیدرولیکی یا الکترومکانیکی

جک هیدرولیکی :

جک های هیدرولیکی به طور کل به منظور استفاده در مجتمع های مسکونی و اداری پر تردد استفاده می شوند. این نوع جک های هیدرولیکی از فشار روغن برای باز و بسته نمودن درب های پارکینگ استفاده می نمایند. از لحاظ ظاهری جک های هیدرولیکی تفاوت چندانی با مدلهای الکترومکانیکی ندارند اما قیمت این نوع جکهای درب اتوماتیک پارکینگ بسیار بالاتر از مدلهای الکترومکانیکی می باشد. تا کنون هیچ یک از شرکتهای داخلی اقدام به ساخت چنین جک هایی نکرده است و تنها شرکت های مطرح اروپایی دست به تولید جک های هیدرولیکی پارکینگ زده اند. از جمله خصوصیات کلی این نوع جک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:


  • گرم نشدن و استهلاک پایین: مناسب به منظور استفاده های زیاد در طول روز
  • تحمل درب های سنگین از ۲۰۰ کیلوگرم تا ۱ تن در هر لنگه
  • بالا بودن قیمت جکهای هیدرولیکی نسبت به الکترومکانیکی
  • قابل تهیه بودن تنها در برندهای معتبر
  • نیاز به سرویس ماهانه

جک الکترومکانیکی:

این نوع جک های پارکینگی در مجمتع های مسکونی و اداری با تعداد واحد های کمتر از ۵۰ واحد بسیار پراستفاده می باشند. با توجه به درخواست زیاد برای اینگونه درب ها شرکت های داخلی نیز اقدام به تولید اینگونه جک ها می کنند تا در این زمینه رقیبی برای سایر برندهای مطرح خارجی باشند. از جمله خصوصیات جک های الکترومکانیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معمولا قدرتی تا حداکثر برای هر لنگه ۵۰۰ کیلوگرم در تولیدات داخلی و ۷۰۰ کیلوگرم در نمونه های خارجی دارند
  • برای مجتمع های تا ۵۰ واحد می توان از این جک درب الکترومکانیکی استفاده نمود.
  • تولید جک الکترومکانیکی در دو مدل ۲۲۰ ولت و ۲۴ ولت صورت میپذیرد که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.
  • قیمت پایین نسبت به جک هیدرولیکی
  • عدم نیاز سرویس ماهیانه ندارد.

پس از انتخاب نوع جک ( هیدرولیکی یا الکترومکانیکی) توجه به سایر شرایط و نکات نیز الزامی می باشد. که در ادامه به این نکات میپردازیم.

۲- مشخص کردن وزن درب:

با مشخص بودن وزن درب میتوان از هزینه های اضافی جلوگیری کرده و جکی مناسب با وزن درب تهیه کرد. هرچقدر وزن درب سبک تر باشد میتوان از جک های ارزان تر استفاده کرد. در درب های سبک انتخاب تولیدات داخل انتخاب کاملا مقرون به صرفه می باشد.

۳- مشخص کردن عرض هر لنگ در:

استاندارد درب های ساخته شده برای هر لنگ معمولا ۱.۸ متر می باشد که در این مقدار تمام جک ها قابلیت کارکرد مناسب دارند. اما اگر عرض در بیش از مورد استاندارد باشد باید از جک های با شفت بلند تر استفاده کرد. در مشخصات تمام جک ها این مقادیر ذکر شده است تا کاربر انتخاب درستی انجام دهد.

۴- میزان تردد در طول روز:

دیگر عاملی که نیاز به بررسی قبل از خرید هرگونه جک دارد، تردد روزانه می باشد که گاهی در کاتالوگ برخی محصولات این عدد ذکر می شود. به عنوان مثال در جک مدل Beninca DU30 میزان استاندارد تردد ۶۸ بار  و در مدل Nice Moby kit این عدد برابر با ۸۰ بار در روز نوشته شده است. بنابرین توجه به این عددها باعث خرید جک مناسب و موجب عمر طولانی درب اتوماتیک می شود.

۵- بررسی نیاز به سایر امکانات:

اگر کارکرد درب اتوماتیک در زمان های قطع برق برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است به دنبال خرید جک ۲۴ ولت باشید. بنابرین بررسی اینکه آیا نیاز به برق اضطراری هست یا خیر می تواند یکی از معیار های انتخاب در جک اتوماتیک باشد. اگر جواب شما بله هست میتوانید با انتخاب مدل های ۲۴ ولت به جای مدل های ۲۲۰ ولت و تهیه کیت شارژ و ۲ باطری ۱۲ ولت از این امکان بهره مند شوید. در تعدادی از محصولات ۲۴ ولت، کیت شارژ و باطری نیز موجود می باشد. اما در صورت نبود این اقلام باید به صورت جداگانه تهیه شود.

راهنمای خرید جک اتوماتیک درب های ۲ لنگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی مشتری ما اینجا است تا به سوالات شما پاسخ دهد.
👋 سلام ، چطور می تونم کمک کنم؟