تمام شما با درب اتوماتیک شیشه ای آشنایی دارید و از کاربرد هایش کم و بیش با خبر هستید ، یکی از انواع پرکاربرد دربهای اتوماتیک درب اتوماتیک شیشه ای می باشد که خود دارای انواع بسیار متنوع و مختلفی است و با توجه به نوع کاربردی که دارد و با توجه به مکان درب ، بودجه ی مشتری و یا مکانی که نصب می شود به مشتریان آن را پیشنهاد می کنند .
یکی از تقسیم بندی های درب اتوماتیک شیشه ای معمولا بر پایه ی تعداد و میزان تردد های روزانه افراد است .
درب اتوماتیک تلسکوپی مشابه درب اتوماتیک کشویی با یک کاربرد می باشد و تقریبا کاربردی یکسان دارند و عمده ترین تفاوت در آن ها در سایز و اندازه ی عرض دهنه ورودی در ساختمان می باشد .
معمولا در هتل ها و بانک ها و فرودگاه های کشور ، اماکن دولتی و خصوصی و فروشگاه های زنجیره ای از درب شیشه ای استفاده می شود .
درب اتوماتیک درب هایی هستند که به صورت خودکار از طریق کنترل از راه دور باز و بسته میشوند و قادر هستند که به سیستم کنترل رفت و آمد در ساختمان متصل شوند که این ویژگی باعث می شود تا درب توانایی این را داشته باشد که تنها به وسیله ی یک ریموت کنترل شده و از راه دور بتوان درب را باز و بسته کرد .این امر باعث شده تا دیگر وقت هدر نرود و کار باز و بسته شدن درب اتوماتیک با ایمنی بسیار بالا انجام می گیرد. دربهای اتوماتیک شامل انواع متفاوت و مختلفی هستند که هرکدام برای مکان خاصی کاربرد داشته و از آنها در جا و شرایط خاصی استفاده می شود .این نوع از درب ها انواع و مدل های گوناگونی دارند همانند: کرکر برقی – درب پارکینگ- درب اتوماتیک شیشه ای و موارد دیگر .

 

قطعات مصرفی درب اتوماتیک شیشه ای

قطعات مصرفی در انواع درب اتوماتیک شیشه ای عموما به یک صورت است فقط درب شیشه ای اتوماتیک منحنی یا کرو تفاوت زیادی نسبت به دیگر هم خانواده های خود دارد .
این قطعات عبارتند از :
ریل درب شیشه ای اتوماتیک که از جنس آلومینیوم سخت و با مقطع ضد سایش که در بر گیرنده تمامی قطعات درب اتوماتیک است . ریل معمولا با رنگ آنادایز (نقره ای) عرضه میشود ولی برحسب سلیقه کارفرما میتوان با تغییر رنگ کوره ای ،آن را با نما و محیط هم سو کرد .
سنسور چشم داخلی وبیرونی ( که دو نوع مختلف با استفاده های متفاوت دارد : چشم BA که به کله عقابی معروف است و عملکردی دایره شکل دارد . نوع دوم سنسور چشم پرده ای است که قیمتی به مراتب بالاتر از BA دارد البته بخاطر عملکرد منحصر به فرد خود که همانطور که از نامش پیداست به صورت خطی عمل میکند و همین نوع عملکرد چشم پرده ای باعث جلوگیری از باز شدن بیهوده متعدد و کمترین هدر رفت انرژی در درب اتوماتیک میشود )
قطعات موتور درب شیشه ای اتوماتیک
موتور های درب اتوماتیک شیشه ای :
موتور های درب اتوماتیک در دو نوع انکودر دار و ساده در دسترس هستند .
کنترل باکس یا مرکز کنترل مدار فرمان که تمامی دستورات را بوسیله ریموت یا کی پد دیجیتال یا سلکتوری و چشم های IN DOOR و OUT DOOR دریافت و به موتور انتقال میدهد .کنترل باکس دارای یک صفحه کلید دستی یا دیجیتال و یا ولومی است که تنظیماتی مانند میزان بازشو ،سرعت بازشدن ،سرعت بسته شدن ،مدت زمان باز ماندن و . . . را دریافت و در حافظه خود به صورت دایم ثبت میکند .
هنگر یا غلتکها که وظیفه نگه داشتن لت های متحرک شیشه ای را دارند که بوسیله تسمه دنده شانه ای به موتور متصل و با توجه به حرکت موتور لت ها را به حرکت در می آورند .
هرزگرد که نقطه مقابل موتور و در دیگر طرف ریل بسته میشود دور رفت و برگشت موتور و هنگرها را بوسیله تسمه کامل میکند . هرزگرد دارای یک پیچ ریگلاژ است که به واسطه آن میتوان میزان آزاد بودن تسمه را کنترل کرد .
تمامی این قطعات در آخر بوسیله یک کاور هم رنگ پوشیده میشون که این کار خود چند دلیل دارد .
حفظ ظاهر و کامل کردن زیبایی درب شیشه ای اتوماتیک از دید بیننده دومین عامل حفاظت از قطعات درب اتوماتیک در برابر ضربه ، گرد و خاک ، سرقت و . .
جنس شیشه ی درب های شیشه ای اتوماتیک
در هر درب شیشه ای از شیشه سکوریت ۱۰ تا ۱۲ میلیمتر نشکن و کاملا شفاف استفاده میشود . شیشه سکوریت استفاده شده در درب شیشه ای اتوماتیک با آلومینیوم فریم و یا قاب گرفته میشود . فریم دور شیشه ها نیز در رنگهای متعددی تولید و به عرصه ظهور میرسند که غالبا رنگ سفید بیشترین استفاده را دارد . رنگهای فریم عبارتند : نقره ای ،دودی ،شامپاینی ،قرمز و . . .
البته در مکان هایی مثل نمایشگاه، لابی ،هتل و … که دکوراتیو می باشند از فریم استیل طلایی ویا فریم نقره ای آیینه ای و گاهی خش دار نیز استفاده می شود .
درب شیشه ای اتوماتیک قابلیت های زیادی دارد و می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای مکان هایی که عمومی هستند مانند بیمارستان ها، مراکز توان بخشی، بانک ها ، ادارات، شرکت ها، مراکز کنفرانس ، نمایشگاه ها و… باشد.

تولید درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای به سری محصولاتی گفته می شود که در صورت تشخیص فرد برای عبور از محل به کمک چشمی های نصب شده در بالاترین نقطه درب به صورت خودکار باز می شوند و پس از گذشتن فرد از درب به حالت اولیه خود باز می گردد. طراحی و ساخت هر درب متناسب با کاربری محیط متفاوت است اما دسته بندی کلی و تعریف شدن برای این منظور وجود دارد که هر درب در نهایت شامل یکی از موارد مشخص شده خواهد بود. درب اتوماتیک mahdoor توانسته با بهره گیری از تجربه خود در این زمینه بهترین خدمات را به کاربران خود ارائه کنند.
اين درب ها عمدتاً نفر رو بوده و عملكرد اتوماتيک اين درب ها دربسياري از اماكن باعث تكريم ارباب رجوع گرديده و حس خوش در آنها به وجود مي آورد.در اين نوع دربها به علت استفاده از شيشه و فريم های آلومينيومي ويا استيل زيبا به طراحان و دكوراتورها اين امكان را ميدهد تا بتوانند از اين درب ها در ساختمان هاي مسكوني و اداري ،فروشگاه ها،اماكن عمومی،بيمارستان ها، هتل ها و غيره استفاده نمايند. استفاده از اين نوع درب ها به طور چشم گيری (تا 70%) از حدر رفتن انرژی سرمايشی و گرمايشی از ورودی ها جلو گيری می كند و به علت استفاده از درزگيرهای مويی و يا لاستيكی بين فريم ها مانع نفوذ گردو خاك، حشرا ت و صدا به داخل اماكن می گردد.همچنين عدم وجود دستگيره در اين دربها و غير تماسی بودن آنها تاثير چشمگيری در جلوگيري از انتشار ويروسها ، ميكروبها و بيماريهای واگيردار دارند.مصرف پايين انرژی، اصطحلاک پايين، سازگار با هر نوع دكوراسيون، با حداقل ايجاد صدا، كنترل تردد و عبورو مرور افراد نيز از ديگر مزايای استفاده از اين درب ها مي باشند. اپراتور و مكانيسم اين دربها در هفت مدل درب اتوماتيک كشويی Sliding Automatic Doors ، درب اتوماتيک تلسكوپي ،Telescopic Automatic Doors،درب اتوماتيک منحنی يا قوسی Curved Automatic Doors،درب اتوماتيک لولايی Swing Automatic Doors،درب اتوماتيک تاشو يا اتوبوسی Folding Automatic Doors كه عمدتاً به صورت دو طرفه ويا يك طرفه و درب اتوماتيک زاويه دار Angular Automatic Doors و درب اتوماتيک دوار Revolving Automatic Doors طراحی گرديده اند.

 

درب اتوماتیک شیشه ای
درب اتوماتیک شیشه ای