کامپوزیت و حروف برجسته

در زندگی روزمره تبلیغات، روشی برای معرفی و فروش محصولات و شناساندن خدمات مختلف به مخاطب است.
تبلیغات بدون در نظر گرفتن مخاطب و توانایی فهم او، بی اثر جلوه می کند. امروزه نمایش اطلاعات فروشگاه و مغازه ها از اهمیت خاصی برخوردار است به طوریکه در ایران و بیشتر نقاط جهان خیابان ها از تابلوهای رنگارنگ و مختلف تبلیغاتی مغازه ها پر شده است بیشتر مراکز فعال شهرهای دنیا که میدان تایمز در نیویورک،یکی از آنهاست سراسرپوشیده از تابلو های تبلیغاتی مغازه هاست.
که فرهنگ، سلیقه و نیاز روز آن محیط را به نمایش می گذارند.وقتی با تابلو تاثیر گذاری روبه رو شده باشید ، طرح آن بعد از عبور از کنار تابلو همچنان در ذهنتان باقی می ماند و ذهن شما را به خود مشغول می کند. تبلیغ خوب، تاثیر مثبت در ذهن بر جای می گذارد و کاملا در یادها می ماند و می توان امید داشت به هنگام خرید در ذهن بیننده نقش بسته باشد.تابلو فروشگاه ها ،به عنوان یک رسانه تبلیغاتی بسیار موثر استفاده می شود. علایم و گرافیک بر روی تابلو مغازه ها برای همه شرکت هایی که برای عابران پیاده و عموم قابل مشاهده هستند ،ضروری است.آنها می توانند یک تصویر ماندگار ایجاد کنند و مشتری را به سمت خود جذب نمایند.
مطمئن باشید که با داشتن علامت درست بر روی تابلو فروشگاه می توانید پتانسیل فروش خود را افزایش دهید. شما برای معرفی کالا و خدمات خود به دیگران ،نیاز به نصب تابلو دارید.
هدف اصلی از طراحی تابلو مغازه ،جلب نظر مخاطب است.که این کار توسط سه ابزار اصلی :رنگ،تصویر و کلمه انجام می شود.تابلو های مغازه امکان رویت کالا و خدمت شما را به صورت شبانه روزی برای مخاطب فراهم می کنند. تابلو مغازه ها به معرفی کالا، خدمات یا فروش محصولاتی که در آن محل ارائه می شود می پردازند.
که باید با زمینه فرهنگی و تاریخی مکان نصبشان هماهنگ باشند.مردم همواره علاقه مند به مبادله کالا هستند و دوست دارند به کمک تبلیغات از اتفاقات اطراف خود با خبر شوند.در واقع تبلیغات بخش جدا ناشدنی شهرهای ما هستند .

 

تابلو های تجاری به دو نوع تقسیم میشوند :   ۱-کامپوزیت   ۲-چوب ترمو

چوب ترمو و کاربرد آن در زندگی روزمره
باتوسعه کاربردهای چوب در زندگی روزمره و خصوصا در صنعت ساختمان ؛ الوارهای بلند چوب با سطح مقطع مربع و یا مستطیل که با روش اشباع فرآوری شده نیز استفاده های فراوانی یافته است .
به طور معمول در شرکت های سازنده چوب ترمو ؛ حداکثر معمول ضخامت قابل اجرا ۵۰ – ۶۳ mm است زیرا از این اندازه به بالا ؛ چوب ترک برداشته و غیر قابل استفاده می شود .
پارس آرای در تعامل با یک شرکت معتبر اروپائی که از تکنولوژی انحصاری ویژه ای برای تولید چوبهای با ضخامت بالا برخوردار است ؛ اقدام به سفارش چوبهای با ضخامت بالای ۱۰۰mm نموده است .
الوارهای چوب با ابعاد بزرگ ؛ قابلیت مصرف در سازه های غیر بار بر نمایشی گوناگونی را دارد . برخی از این موارد عبارتند از :
اسکله ها
خانه های چوبی ( در بخش غیر بار خانه های چوبی )
انواع آلاچیق ( پرگولا و گزبو )
انواع المانهای شهری مانند پایه های روشنائی شهری
از الزامات ابتدایی زندگی، ایجاد فضایی دلنشین و آرامبخش است، ساختن خانه ای امن که در آن احساس راحتی و آرامش کنیم، همواره از آرزوهای بشر بوده، بنابراین برای داشتن و ایجاد این حس با توجه به تنوع برند ها و بازار محصولات چوب ترمو این روزها پیداکردن ترموود کار بسیار آسان و راحتی می باشد اما نکته قابل توجه یافتن چوب ترمو باکیفیت است برای انتخاب چوبی مناسب جهت استفاده در مصارف گوناگون باید مواردی را رعایت نمود از جمله برآورد هزینه ها و بررسی پایین یا بالا بودن قیمت چوب ترمو و آگاهی داشتن از دلیل ارزان یا گران بودن محصول مورد نظر .
یکی از معیار های تعیین قیمت چوب ترمو که یک نرخ بین المللی است ضخامت آن می باشد البته به نوع گونه فرآوری شده هم بستگی دارد چرا که چوب ترمویی که از کاج تهیه می شود از چوب اش ارزان تر است که این موضوع به دلیل فراوانی گونه ها می باشد همچنین به دلیل سخت و آسان انجام شدن فرآیند ترمو کردن بر روی گونه های مختلف می باشد با توجه به اینکه کمپانی های تولید کننده چوب ترمو موظفند در صورت قطع یک درخت ده نهال را جایگزین نمایند به ارزش چوب ترمو افزوده می شود همچنین مواردی نظیر نوع گونه، طول عمر درخت، عرض، ارتفاع و گره های درخت می تواند در گران یا ارزان شدن چوب ترمو تاثیرگذار باشد می توان از موارد بالا نتیجه گیری کرد که تفاوت چوب ترمو ارزان و چوب ترمو گران در ضخامت چوب و نوع گونه ان می باشد هر چه ضخامت چوب ترمو بیشتر باشد چوب باکیفیت تر است و ارزش آن نیز بالاتر است.
چوب ترمو یکی از محصولاتی است که در معماری مدرن این روزهای کشورمان مورد استفاده فراوان قرار می گیرد. این محصول که بیشتر در اروپای شمالی (مانند فنلاند) ساخته و پرداخته می گردد چند سالی است به دلیل زیبایی و استحکام بالا در کشورهای مدرن دنیا نیز بسیار استفاده می گردد.
استفاده از چوب ترمو در کشور ما نیز ابتدا رونق زیادی نداشت اما امروز در اماکن مختلفی استفاده می شود. این محصول در دکوراسیون داخلی، نمای بیرونی، کافی شاپ ها، رستوران ها و حتی مراکز دولتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این تمایل بین مردم باید باعث شود معماران خوش ذوق ایرانی ابتکارات بی بدیل معماری خود را کامل تر کنند. معماری اصیل ایرانی از دیرباز با چوب آمیخته شده است. چوب به تنهایی خواص فیزیکی عجیبی دارد که در ادامه بررسی می کنیم. اما قبل از بررسی این محصولات بهتر است چند نمونه از معماری اصیل ابرانی با چوب را مشاهده کنید:

 

wood_door

درب چوبی

کامپوزیت :

تابلو کامپوزیت در صنعت تابلوسازی بیشترین نوع درخواست را دارند و اکثرا سلیقه مشتریان در طول سال های متمادی که متریال کامپوزیت و چلنیوم وارد عرصه تابلوسازی شده است به سمت و سوی تابلو کامپوزیت و چلنیوم سوق پیدا کرده است .
در صنعت تابلوسازی به طور مثال ترکیب دو نوع متریال ورق های کامپوزیت که با ابزار مختلف برش،شیار و خم داده میشود و حروف های برجسته چلنیوم که از ورق هایی با آلیاژ آلمینیوم و همان اسم اختصاری چلنیوم به رنگ استیل و لایه رویی پلکسی گلاس تشکیل شده یک تابلوی تبلیغاتی را تشکیل میدهد .
کامپوزیت ورق های آماده ای است که توسط آلومینیوم و پلی اتیلن ساخته می شود.بدین صورت که با قرار گرفتن دو ورق آلومینیوم در دو طرف پلی اتیلن ورق های کامپوزیت ساخته می شوند.برای پوشش دهی و مقاوم کردن کامپوزیت مواد دیگری مانند چسب، لایه رنگ PVDF، لایه چسب عایق، پوشش مناسب نایلونی و لایه رنگ پلی استر نیز استفاده می شود.
از کار برد کامپوزیت می توان در صنعت ساختمان سازی، خودرو سازی، هوا پیما سازی و بسیاری دیگر از صنوف نام برد.
صنعت و شغل دیگری که ورق های کامپوزیت در آن از کاربرد فراوانی برخوردار است حرفه تابلو سازی می باشد. کامپوزیت ها در صنعت تابلو سازی بیشتر جنبه نما سازی سر در مکانهای تجاری را دارند که اصطلاحا تابلو کامپوزیت نامیده می شود. در واقع می توان با تعریفی دقیق و اصولی از کاربرد کامپوزیت در تابلوسازی عنوان کرد که، کامپوزیت یک نمای زیر کار در راستای نصب تابلو های تبلیغاتی به شمار می رود که تکمیل کننده یک تابلو با زمینه ای دلخواه می باشد.
انواع تابلو کامپوزیت
با کمی تامل و دقت در سطح شهر با نمونه تابلوهای کامپوزیت متفاوتی رو برو خواهیم شد که هر کدام از آنها به شیوه های متفاوتی از نظر رنگ و طراحی اجرا شده اند.همانطور که اشاره کردیم کامپوزیت ها در تابلو سازی بیشتر جنبه نمای زیر کار را دارند، به عنوان مثال یک تابلو مغازه را در نظر داشته باشید که سر در آن توسط کامپوزیت پوشانده شده و روی کامپوزیت حروف های برجسته مانند چلنیوم نصب شده باشد. در واقع نمای زیر تابلو چلنیوم، کامپوزیت می باشد. که اصطلاحا با نام تابلو کامپوزیت چلنیوم یا تابلو کامپوزیت مغازه شناخته می شوند.
حروف های برجسته دیگری مانند حروف استیل، حروف فلزی، نئون پلاستیک و نمونه های مشابه از دیگر تابلو های تبلیغاتی به شمار می روند که همراه با زمینه کامپوزیت قابل اجرا می باشند.
تابلوهای کامپوزیت به شکل های مختلفی در طرح و رنگ های متفاوت قابل نصب و اجرا هستند که هر کدام با نام ها و اصطلاحاتی مانند فیکس، H L، هنگ و … شناخته می شوند و از روش های گونانی در نوع اجرا تبعیت می کنند.
قیمت تابلو کامپوزیت
ابعاد ورق های کامپوزیت معمولا ۳٫۲۰ در ۱٫۲۵ متر می باشد و قیمت تابلو کامپوزیت بر مبنی متر مربع و ورق مصرفی محاسبه می گردد.
کامپوزیت ها با برندهای متفاوت در رنگها و ضخامت های مختلف در انواع نانو و معمولی در بازار موجود هستند که قیمت گذاری تابلو کامپوزیت با توجه به موارد گفته شده کاملا متفاوت می باشد.همچنین نوع اجرا و روش های به کار برده شده در ساخت تابلو کامپوزیت نیز از دیگر عوامل دخیل در قیمت گذاری کامپوزیت به شمار می روند.
کامپوزیت 44

کامپوزیت

حروف برجسته

نشان و تابلو های سه بعدی در طراحی خارجی و داخلی ساختمان ها و سازه های تجاری مانند مراکز خرید و پاساژ ها ، ساختمان های مسکونی، ادارات و … اهمیت زیادی دارند، این اهمیت در پس زمینه جنبه تبلیغاتی و جذب مشتری نقش بازی می کند. ساخت یک نشان یا تابلوی سه بعدی از استاندارد های زیادی پیروی می کند، اندازه، متریال مورد استفاده همچنین ساختار نور پس زمینه یا نور پردازی نسبت به موقعیت قرار گیری یک نشان ، پیامی که یک نشان به مخاطب ارسال می کند را تثبیت می کند. حروف برجسته از آن دسته نشانه هایی ست که جدا از انجام نقش اصلی در قالب یک راهنما و یا عنصر تبلیغاتی ، با جلوه ای که به فضا می بخشد ، هر بیننده ای را به خود و فضای مربوط به خود جذب می کند .
انطباق با محیط و انعطاف پذیری
بعدی که حروف برجسته پیدا می کنند درکنار ترکیب متریال های مختلف از جمله پلاستیک و فلز ، جلوه های بدیعی ایجاد شده که علاوه بر زیبایی خود این حروف ، زمینه ای که بر روی آن قرار می گیرد را دوچندان جلوه می بخشد . انواع نماها از جمله آجر ، سنگ ، چوب ، کامپوزیت و سایر نماهای ساخته شده با متریال های جدید ، با هر نوع فرمی که دارند ، با انتخاب درست حروف برجسته مناسب ، می توانند انطباق بالای بصری ایجاد کنند . این قابلیت انعطاف پذیری در رنگ و هماهنگی با محیط ، تابلو های حروف برجسته را به یکی از پر طرفدار ترین سری های راهنمای اماکن و عنصر خاصی برای تبلیغات تبدیل کرده است .
استانداردهای اندازه در ساخت حروف برجسته
قطر قلم ( پهنا روی حروف ) نباید کمتر از ۴ سانتی متر باشد.
طرح ارسالی می بایست حتماًدر قالب فایل کورل ، و یا به صورت وکتور باشد.
طول و عرض طرح مورد نظر نبایست بیشتر از سطح مقطع کار( محل نصب ) باشد.
کاربرد های استفاده از حروف برجسته
از کاربرد های متداول این نوع تابلو ها می توان استفاده در سر درب مغازه ها ، شرکت ها ، نمایشگاه ها ، فضاهای داخلی و بسیاری از مکان ها و محل های تجاری دیگر در قالب عنوان برندها ومجموعه ها ، نمایش اطلاعات ، تبلیغات و طرح های دکوراتیو نام برد.

حروف برجسته به ۳ نوع تقسیم میشوند :   ۱-چلنیوم   ۲-استیل  ۳-پلاستیک

حروف برجسته استیل :

حروف برجسته استیل یکی از قدیمی ترین نوع حروف برجسته در تابلوسازی به حساب می آیند. امروزه حروف استیل از طرح های متنوع تری نسبت به گذشته برخوردارند که قابلیت اجرا بصورت بدون نور، با نور و نور مخفی (نوراندریک) را دارا هستند.
حروف برجسته استیل بخاطر طرح و ساختهای جدیدتر و زیباتر هرگز از مد نیفتاده و هنوز بسیاری طرفدار این نوع حروف (حروف برجسته استیل و تابلو استیل) می باشند و امروزه طرحها و رنگهای متنوع و زیباتری از حروف برجسته استیل بطور مکانیزه ساخته و به بازار آمده ، در ساخت این نوع حروف های برجسته توانایی هرگونه مانور در خلق و ساخت طرحهای متنوع و جدید و باب هر سلیقه ای وجود دارد . درگذشته بعلت نبود تجهیزات و  دستگاههای مدرن در صنعت تابلوسازی از قیچی دستی برای برش این ورق سخت استفاده می شده و با دست برش می خورده است، که این راه باعث افت کیفیت و زیبائی حروف برجسته استیل می شده است و سطح براق این ورق را لکه دار می کرده و در لبه های آن موج های غیر قابل اصلاحی بوجود می آورده است ولی امروز به لطف تکنولوژی و دستگاههای مجهز لیزری برش این ورقها خیلی سریع و ساده و بی نقص شده است و زیبائی حروف استیل ساخته شده را چندین برابر کرده است.
بعلت نوع جنس این ورق هیچگونه کثیفی و تیرگی بر روی سطح آن نمی ماند و هر زمان که بروی آن گردوغبار و یا هرگونه کثیفی ظاهر شود به سادگی می توان روی تابلو استیل را دوباره مثل روز اول با هرگونه تنظیفی تمیز و براق نمود که این خود مزیتی است نسبت به گونه های دیگر آن از سوی دیگر به علت ترکیب این نوع حروف با ورقهای پلکسی گلس مدل های جدیدتر و بسیار زیبا و جذاب تری ساخته می شود
این حروف برجسته میتوانند در رنگهای گوناگون و تا ضخامت ۵-۶ سانتیمیتر تهیه شوند.
این حروف برجسته به خاطر برجستگی که دارند از زیبایی خاصی برخوردارند.
حروف برجسته فلزی معمولاً برای فضاهای بیرونی که در منشاً نور خورشید، باران و غیره هستند استفاده میشوند.

ساخت حروف برجسته استیل به ۲ صورت نقره ای براق و استیل طلایی رنگ میباشد.

حروف برجسته غیر فلزی میتواند از ورقهای پلکسی و مولتی تهیه شود و قابلیت اجرا در رنگهای گوناگون را دارد. معمولاً از این گونه حروف برجسته برای فضای داخل استفاده میشود.
ساخت و استفاده از حروف برجسته یکی از قدیمیترین و متداول ترین متود در امره تبلیغات محیطی میباشد که ضمن بعد بخشیدن به حروف، جلوه بسیار خوبی نیز دارد.

 

حروف برجسته پلاستیک

حروف برجسته پلاستیک که از گذشته با نام حروف نئون پلاستیک مرسوم بود ه است.
بر خلاف حروف چلنیوم و یا استیل هم در قسمت رویه و هم لبه از طلق های پلکسی گلاس ساخته می شوند .
این امر امکان پراکندگی نور را علاوه بر رویه کار در لبه یا کناره های حروف نیز میسر می گرداند.
به لحاظ تفاوت در نحوه تابش و پراکندگی نور جلوه ای خاص را از نظر زیبایی به این نوع تابلو ها می بخشد.
تابلوحروف پلاستیک علی رغم آسیب پذیری و مقاومت کمتر نسبت به حروف برجسته چلنیوم و یا حروف استیل هنوز هم طرفداران بسیاری دارد.
در صورتی که اصول اساسی و استاندارد در ساخت این حروف رعایت گردد می توان تا حد بسیاری به طول عمر این تابلوها اضافه نمود.
برای تامین نور این حروف نیز از ماژول های ال ای دی و اس ام دی کره ای استفاده می گردد.
از نظر دوام مقاومت و شدت نور در مقایسه با لامپ های نئون بسیار مرغوب تر و با کیفیت تر هستند.
ضمن اینکه میزان مصرف برق لامپ های ال ای دی واس ام دی ۶۰ تا ۸۰ درصد پاین تر از نوع نئون است که تا حدبسیار زیادی از هزینه های برق می کاهد.
زمان کارآیی تابلو ها را در طول شبانه روز تا حد زیادی افزایش می دهد.

نوردهی تابلو سازی با حروف پلاستیک

منبعی که نور تابلو سازی نئون پلاستیک از آن می تابد لامپ نئون می باشد.
همانطور که نئون هایی که روی شیشه مغازه ها با فروم ویژه در نئون پلاستیک تعبیه می گردد.
از لحاظ نوردهی تابلو سازی های نئون پلاستیکی هنوز هم بی تا و یکتاست.
ولی نوردهی تابلو سازی چلنیوم، مدل های مختلف ال ای دی ها با نما و عملکرد مختلف می باشد.
این دو فاکتور منجر شده بهره گیری از نئون در حرفهای برجسته به کلی از رده خارج گردد.
یکی پایین آمدن کیفیت نئون ها و دیگری آسان شدن به کارگیری از ال ای دی ها.

 

حروف-برجسته-پلاستیکی

حروف برجسته پلاستیکی

حروف برجسته چلنیوم

اجرای تابلو چلنیوم میبایست طبق اصول استاندارد و متد روز جهانی انجام پذیرد.
رعایت چندین نکته در ساخت تابلو چلنیوم ضروری میباشد که به چند نکته اساسی اشاره میکنیم.
۱- استفاده از پلکسی با ضخامت ۳ میل رنگی که با کیفیت ترین تولید کننده پلکسی شرکت سامپکس تایوان میباشد
۲- استفاده از لبه چلنیوم ۵ دهم که مناسب شرایط آب و هوایی منطقه ما باشد بهترین نوع محصول چنلیوم بازار جهانی آلوراپید اسپانیا می باشد و همچنین لبه های تولیدی شرکتهای تایوانی هم دارای کیفیت خوبی می باشند، انواع لبه چلنیوم چینی به هیچ عنوان توصیه نمیگردد چون قیمت بسیار پایینی دارند که تابلوسازان را به استفاده از آن مشتاق میکند و عمر مفید انها کمتر از ۱ الی ۲ سال می باشد
۳- PVC 10 میل ضد آب دارای پوشش نانو شرکت استار برای تابلو سازهای برتر انتخاب اول می باشد
۴- نور از اساسی ترین مصالح به کار گرفته شده در ساخت تابلو چلنیوم می باشد که دانستن اطلاعات ساخت و نوع SMD کمک شایانی به بهتر شدن تابلو چلنیوم میکند انواع مدل هایی رزینی قیمت پایین – اینجکشن قیمت متوسط – اینجکشن لنز دار با مقاومت الومینیومی با قیمتی ۳ الی ۴ برابری رزینی هم نوع عالی SMD می باشد که بهترین تولید کننده در حال حاضر شرکت پرمیوم و کروز کره می باشند با گرمای کم و زاویه پرتاب نور عالی. مسئله مهم و اصلی سازنده تابلو چلنیوم می باشد که این نکته خیلی مهمه تجربه سازنده نوع به کارگیری لوازم و خیلی مسائل دیگر که میبایست مشتریان در انتخاب تابلو ساز دقت کنند.
مه در شرق

مه در شرق