تاریخچه درب اتوماتیک

تاریخچه درب اتوماتیک در زمان های گذشته در به تخته های چوبی و فلزی مستطیل شکلی گفته میشد که به اندازه قامت انسان که در بازه دیوار ساختمان تعبیه میشد تا رفت و آمد به درون و بیرون ساختمان از طریق آن میسر میشد و واژه ی درب یک واژه عربی و به معنای دروازه است که به اشتباه وارد زبان ما شده است.

پس از گذشت سالها در دهه ی ۱۹۷۰ میلادی نسل درب های اتوماتیک توسط یک دانش آموز اهل اوهایو آمریکا ابداع و اجرا شد و توانست در مدت کوتاهی با آگهی دادن و تبلیغات در یک روزنامه محلی ۱۳ دستگاه از تولید خود را بفروش برساند و این موضوع آغاز کار اولین شرکت ها را در زمینه درب اتوماتیک بود که با در نظر گرفتن نیاز مشتریان به صورت سفارشی شکل می گرفت و این موضوع مستلزم این بود که راحتی و امنیت را برای مشتریان به ارمغان آورد و این احساس نیاز در مشتریان باعث شد که در صدد رفع این نیاز خود بر آید.

با گسترش جوامع شهری و عوامل تکنولوژی بحث امنیت و آسایش ساختمان ها ،فروشگاهها، مرکز اداری و تجاری،بیمارستان ها ،بانک ها و….. وسعت بیشتری پیدا کرد.

درب ها به طور کلی به ۳ دسته کلی تقسیم میشوند:

درب های هیدرولیکی :

سر منشا این ایده ، تبدیل انرژی بخار، خواص هوا و گاز به انرژی حرکتی بود که تقریبا ۲۰۰۰ سال پیش توسط هرون فیزیکدان و ریاضیدان بزرگ یونانی در اسکندریه مطرح شد.درب های هیدرولیکی اگر با برق کار کند درصد نفوذپذیری را برای کسانیکه ریموت کنترل ندارند به (صفر ۰ )می رساند زیرا کسانیکه به سیستم درب های انوماتیک آشنا باشد می تواند به تابلو فرمان برسد و درب را باز کند و این موضوع به هیچ عنوان امنیت را تامین نمیکند و این درب ها قبل از سال ۱۳۸۷ به طور کلی برچیده شد.

درب های پنوماتیک :

کارکرد این سیستم به صورت وزش باد و کمپرسور است که فشار باد پیستون های جکها را به حرکت در میاورد و این جکها باعث باز و بسته شدن درب میشود و از دلایل موفقیت این سیستم میتوان به نبودن رقبا و واردات محدود و قیمت گذاری مناسب اشاره کرد و از علت های بر کناری این سیستم میتوان به حجیم بودن و پر سر و صدا بودن کمپرسور باد و احتیج به سرویس های ماهانه و بازرسی مکرر و از لحاظ ایمنی بسیار ضعیف بود و از طریق یک فلاشر دستگاه که در بیرون نصب میشد میتوانستند درب را باز کنند و این موضوع به این خاطر بود که این دستگاه دارای تابلو فرمان ب犀利士
ا استاندارد مشخص و معقولی نبودو این درب ها مانند درب های پنوماتیک تا قبل از سال ۱۳۸۷ به طور کلی بر چیده شد.

درب های اتوماتیک(درب برقی) :

گسترش درب های اتوماتیک وسنسوری و متقاعد کردن عموم به این سیستم هارا در ایران مدیون سیستم های الکترومکانیک هستیم که نه با فشار باد و نه روغن کار میکند و تقسیم بندی این درب ها عبارتند از : درب های کشویی ،درب های تلسکوپی و درب های قوس ،درب های لولایی، درب های گردان و درب های مثلثی میباشدکه بصورت صنعتی وارد بازار شدند.

موتور این درب ها کوچک و در داخل جک کار شده و نیرو را به گیربکس انتقال داده و با افزایش قدرت مادون جک را به گردش در میاورد و در نهایت جک با قدرت معقول و استاندارد به عقب و جلو به حرکت در میاید.

بسیاری بر این عقیده بودند که درب های اتوماتیک امنیت پایین تری نسبت به درب های عادی و غیر اتوماتیک دارند در حالیکه این چنین نیست و اگر درب اتوماتیک بر اساس استانداردها نصب شود بیشترین امنیت و رفاه را به همراه دارد و برای بیشتر شدن این امنیت میتوان از دستگاه های کنترل تردد و قفل های الکترومکانیکال و نصب دزدگیر و دوربین کمک گرفت .

امروزه شرکت های متعددی در این عرصه فعالیت دارند مه در  نیز از قاعده مستثناء نبوده و کمک رسان شما برای انتخابی مناسب درب اتوماتیک مورد نیاز شما میباشد .

این بود تاریخچه درب اتوماتیک به امید دیدار شما عزیزان

تاریخچه درب اتوماتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی مشتری ما اینجا است تا به سوالات شما پاسخ دهد.
👋 سلام ، چطور می تونم کمک کنم؟